Cap Norfeu: Una ruta de llegenda

Cap Norfeu

Explica la faula que aquest bonic lloc li deu el seu nom a Orfeu, heroi de la mitologia grega que, amb la seva dolça lira, va aconseguir que les muntanyes properes a la costa s’aproximessin per escoltar tan bella música… Una bella llegenda després de la qual s’amaga el naixement del Cap Norfeu, ubicat al Parc Natural de Cap de Creus i immillorable escenari per a excursionistes de totes les edats.

I d’això es tracta; de conèixer la Costa Brava de diferents formes, no? En aquesta ocasió, recomanem una espectacular ruta per fer en família, a la zona situada entre les badies de Jóncols i de Montjoi, per conèixer el Cap Norfeu, que forma una estreta i allargada península plena de penya-segats i coves naturals que s’endinsa un parell de quilòmetres a la Mediterrània.

Al llarg d’aquest recorregut, ens podem delectar amb la gran bellesa natural característica de la zona, com les belles formes que mar i vent han esculpit a la roca al llarg de milers d’anys o la vasta diversitat de flora i fauna i que converteixen aquesta en una de les zones de més valor mediambiental de Cap de Creus.

Una ruta amb nens

Aquesta és una ruta fàcil, ideal per compartir amb nens a partir dels cinc anys, sempre que estiguin una mica acostumats a caminar, ja que el recorregut, d’una mica més de 4 quilòmetres, no presenta grans dificultats. És recomanable, això sí, vigilar als més petits en alguns punts de camí ja que ens podem trobar amb algun que altre barranc sobre el mar o passos estrets entre les roques. La gran bellesa de les vistes i l’entorn natural conviden a aturar-se i gaudir pausadament de tan magnífic paisatge, alentint l’hora i mitja aproximada que dura l’excursió si decidim realitzar-la sense parades.

L’encreuament entre les pistes de Cala Jóncols i Cala Canadell és el punt d’inici d’aquesta bonica caminada. Des d’aquí hem de seguir les indicacions de l’itinerari 16 de Parc Natural de Cap de Creus: Reserva Natural del Cap de Norfeu. Si bé en la primera part del recorregut coincidim amb la ruta que es dirigeix ​​cap a Roses (GR-92), al poc temps arribem a una intersecció que ens desvia per conduir-nos fins a la Torre de Norfeu, no sense abans guanyar altitud en el camí.

La torre de Norfeu

Construïda al voltant de 1604 com a part de l’entramat defensiu de el golf de Roses contra la pirateria, actualment, i per desgràcia dels visitants, aquesta torre de vigilància només manté en peu la primera de les dues plantes circulars i el mur exterior.

Després d’aquesta parada obligatòria, prosseguim el camí per la carena cap a la punta de Cap Gros, on trobem el mirador de Norfeu, un esplèndid balcó natural sobre el mar Mediterrani. Des d’aquest punt podem seguir el caminet que avança en paral·lel a la línia de costa i, passant una antiga cabana de pastors, arribar fins a la Punta de la Trona.

Després de recrear-se amb la bellesa del lloc i fer les enèsimes fotos, donem mitja volta fins a la cabana per agafar ara el camí que ressegueix el terme pel seu costat nord i, pujant suaument fins a la carena, tornem a passar per davant de la Torre de Norfeu per canalitzar de nou el punt d’inici d’aquesta bonica ruta per la terra que, segons explica la llegenda, va enamorar a Orfeu després de naufragar davant de les seves costes.

Més informació sobre el Cap de Norfeu

• Temps total (sense parades): 1h40m
  • Distància total: 4’7 km
  • Desnivell acumulat: 275m
  • Dificultat: Baixa. Sense dificultat tècnica.
  • Època: Tot l’any
  • Material: Roba còmoda i calçat esportiu (res en especial)
  • Recomanacions: Durant l’estiu us recomanem agafar el banyador i la tovallola per si voleu donar-vos un bon bany en alguna de les cales del recorregut (Montjoi, Canadell, Jóncols…).
  • Com arribar en cotxe: Des de Roses agafem la carretera de Montjoi fins a la Cala Montjoi i, una vegada arribats al final, seguim per la pista de terra en direcció a la cala Jóncols. Després de 2’7 km per aquesta pista, arribem al Coll de Canadell, on es troba l’encreuament de les pistes de la Cala Jóncols i Cala Canadell; zona on es pot estacionar el vehícle.

Més informació a: http://www.rutespirineus.cat/rutes/cap-de-norfeu-montjoi-joncols-roses

Si vols gaudir de les millors rutes i excursions per la Costa Brava, recorda que a Costa Girona trobaràs un ampli rang de preus i allotjaments a partir de 28 € la nit. Des apartaments molt assequibles per a una escapada low cost a cases amb piscina i jardí amb vistes increïbles per passar un cap de setmana amb la família a la Costa Brava. Pots prémer el següent enllaç per escollir l’opció que més s’ajusti a les teves necessitats. Estàs a només un pas de fer realitat aquesta aventura a l’Empordà! www.costagirona.com
No oblidis seguir-nos a la nostra pàgina de Facebook i obtenir informació actualitzada sobre les properes notícies i concursos. Sortegem estades gratuïtes en apartaments de Costa Girona! Facebook Costa Girona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *